הרפורמים "חוששים משפיכות דמים כתוצאה מהסתת החרדים"

הביעו חשש מאלימות או אף שפיכות דמים חלילה כתוצאה מההסתה שלוחת הרסן והמתמשכת של שרים וחברי כנסת החרדיים כלפי היהדות הרפורמית, הקונסרבטיבית ונשות הכותל
איתי גדסי 1 Comment on הרפורמים "חוששים משפיכות דמים כתוצאה מהסתת החרדים"

עליית מדרגה במאבק התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות • במכתב לנתניהו הם מזהירים מפני "אלימות ושפיכות דמים כתוצאה מההסתה שלוחת הרסן והמתמשכת של שרים וחברי כנסת החרדיים"

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90
הביעו חשש מאלימות או אף שפיכות דמים חלילה כתוצאה מההסתה שלוחת הרסן והמתמשכת של שרים וחברי כנסת החרדיים כלפי היהדות הרפורמית, הקונסרבטיבית ונשות הכותל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הנהגות התנועה המסורתית (קונסרבטיבית) והרפורמית בארץ ובחו"ל שיגרו אמש מכתב אישי חריף לראש הממשלה ובו הביעו אכזבה קשה מאי התקדמות מתווה הכותל, ובמקביל מקידום חוק המקוואות בכנסת.

אלא שלא די במחאתם העניינית, בוחרים הרפורמים להשתלח בניצים החרדיים, ולהציגם כמסיתים פרועים העלולים להוביל ללא פחות מאלימות ושפיכות דמים. "ראשי הארגונים הזהירו את ראש הממשלה מפני הידרדרות חמורה ביחסי ישראל והתפוצות", נכתב בהודעת הארגון, וכאן מגיע החלק המשמעותי:

הארגונים "אף הביעו חשש מאלימות או אף שפיכות דמים חלילה כתוצאה מההסתה שלוחת הרסן והמתמשכת של שרים וחברי כנסת החרדיים כלפי היהדות הרפורמית, הקונסרבטיבית ונשות הכותל". בהמשך המכתב מתריע מפני פירוק מרקם הקשרים בין מדינת ישראל ליהודי העולם.

עו"ד יזהר הס, מנכ"ל התנועה המסורתית תהה "איפה ההיגיון? איפה האחריות הלאומית? אנו מתבוננים במהלכי הממשלה בשבועות האחרונים בתדהמה. מצד אחד מסביר לנו ראש הממשלה, בצער, שלא ניתן להתקדם ביישום מתווה הכותל עקב קשיים קואליציוניים, ומצד שני, ממשלתו שלו, אצה-רצה לקדם בהליך בזק את חוק המקוואות, חוק שהופך רשמית יהודים קונסרבטיביים ורפורמיים ליהודים סוג ב',.

לדבריו, "קשה לחשוב על מהלך הרסני יותר ליחסי ישראל והתפוצות. מדובר בעיוורון. דווקא בעידן בו הציונות נאבקת על הלגיטימיות שלה, נוקטת הממשלה במהלך פוסט-ציוני מובהק. היא מקעקעת את דמותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. מדובר על פגיעה אסטרטגית באחד מנכסיה החשובים של ישראל".
>



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    לא הבנתי מה הוא אמר והאם הוא מבין את מה שאמר –
    פוסט-ציוני ?
    מקעקעת את דמותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ?